سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نشانه های وجود رطوبت در فرش از نظر قالیشویی آئین خراسان مشهد( مه

نوشیدنی روی آن ریخته می شود.

 بچه‌ها و کفش‌های خیس‌شان روی آن می‌چرخند. رطوبت داخل خانه شما همه این چیزها به یک چیز اضافه می شود. احتمال بروز مشکل کپک‌زدگی در فرش‌های شما اگر مراقب نباشید وضعیت می تواند خیلی سریع تشدید شود که نه تنها برای ظاهر و وضعیت فرش شما مضر است، بلکه برای سلامتی شما نیز مضر است. این حالت را بسیار کارشناسان قالیشویی آئین خراسان مشهد مشاهده کردند و توصیه میشود که حتما در اسرع وقت به قالیشویی مشهد مراجعه کنید برای شستشوی فرش های خانه خود.

 

گاهی اوقات ممکن است حتی قبل از اینکه خیلی دیر شود ندانید که قالب وجود دارد، زیرا ممکن است در زیر لایه سطحی یا حتی روی پشت یا لایه فرش رشد کند. اما برخی از علائم گویایی وجود دارد که نشان دهنده مشکل کپک زدن در فرش شما است. اگر متوجه هر یک از موارد زیر شدید، باید فورا قالیشویی حرفه ای را سازماندهی کنید. اگر بیش از حد صبر کنید، تعویض فرش از منظر گوگل ممکن است تنها گزینه باقی مانده و هزینه بر باشد.

 

بوی کپک

مناطقی که حاوی کپک هستند بوی بسیار خاصی دارند که از آنها نفوذ می کند. «موضوع» چیزی است که بیشتر مردم برای توصیف آن استفاده می کنند. فقط فکر می کنم بوی نفرت انگیزی می دهد! آیا متوجه شده اید که فرش خانه شما در یک منطقه خاص شروع به بوییدن کرده است؟ این نشانگر شماره 1 است که شما در فرش خود مشکل قالب دارید. بازدیدکنندگان خانه شما ممکن است قبل از شما آن را ببینند، زیرا با گذراندن زمان زیادی در خانه، ممکن است به تدریج به بوی آن عادت کرده باشید و آنقدر بیرون نیاید.

 

از آلرژی رنج می برند

آیا کسی در خانه شعله ور شدن با مشکلات آلرژی داشته است؟ شناخته شده است که کپک باعث بسیاری از مشکلات سلامتی، اغلب مرتبط با تنفس مانند آسم و برونشیت می شود. اگر سلامت فردی آسیب دیده است و دلیل واضحی وجود ندارد، فرش های مرطوب باید بیشتر بررسی شوند، زیرا ممکن است مشکل کپک داشته باشید.

 

فرش بی رنگ شده است

قبل از اینکه این اتفاق بیفتد همه چیز باید خیلی بد شود و احتمالاً ابتدا از طریق بو متوجه مشکل کپک خواهید شد. اما این امکان وجود دارد که مشکل قالبی که برای مدتی به آن پرداخته نشده است، منجر به تغییر رنگ یا لکه شدن فرش شود. به طور معمول، اگر این اتفاق بیفتد، نقاط سبز یا سیاه را خواهید دید. این امر در فرش های رنگ روشن تر با پرزهای کوتاه بیشتر قابل مشاهده است. اگر تغییر رنگ قابل مشاهده ای وجود نداشته باشد، به این معنی نیست که قالبی وجود ندارد، زیرا ممکن است روی لایه یا پشتی زیر سطح ایجاد شده باشد. اگر به کپک شک دارید، ممکن است ارزش آن را داشته باشد که آنها را بالا بکشید تا بررسی کنید.

 

جلوگیری از کپک زدن در فرش

همه اینها ممکن است کمی نگران کننده به نظر برسد. اما سالی یک بار قالیشویی آئین خراسان مشهد بصورت حرفه ای شستشوی فرش ها را انجام میدهد. آیا این کافی نیست؟» شما ممکن است فکر کنید این قطعاً کاری است که می توانید در مبارزه با کپک فرش انجام دهید. اما مراحل ساده دیگری نیز وجود دارد که می توانید انجام دهید. در اینجا چند ایده وجود دارد:

 

نوشیدنی ها را به سرعت پاک کنید

اگر نوشیدنی را میریزید، قبل از واکنش منتظر نمانید تا به طور کامل از فرش شما خیس شود. سریع عمل کردن مهم است، بنابراین می توانید فرش را خشک کنید. یک فرش مرطوب پناهگاهی برای هاگ های کپک است، بنابراین نمی خواهید این شرایط ایده آل را فراهم کنید.

 

سطوح رطوبت را تحت کنترل نگه دارید

شما می خواهید در صورت امکان سطح رطوبت داخل خانه خود را زیر 65 درصد نگه دارید. هر چیزی بالاتر، شرایط ایده آلی را برای قالب فراهم می کند که ما به آن اشاره کردیم. چند راه وجود دارد که می توانید این کار را انجام دهید. یکی از ساده ترین و راحت ترین آنها استفاده از رطوبت گیر است. اینها به خصوص گران نیستند و برای استخراج رطوبت از هوا کار بسیار خوبی انجام می دهند. اگر رطوبت فضای باز در منطقه شما نسبتاً کم است. همچنین می توانید پنجره ها را باز بگذارید تا هوای تازه وارد خانه شما شود و سطح رطوبت را کاهش دهید.

 

با تمیز کردن آن سازگار باشید

جاروبرقی باید هر هفته انجام شود و یک یا دو بار در سال یک بار تمیز کردن فرش تجاری رزرو شود. این فقط تمرین خوبی است، می تواند به افزایش طول عمر فرش شما کمک کند، اما همچنین احتمال کپک زدن فرش را کاهش می دهد. یک فرش تمیز بالاخره یک فرش سالم است.

 

از دمای بالا در داخل خودداری کنید

همانطور که سطح رطوبت بالا می تواند منجر به رشد کپک شود، دمای بالا نیز می تواند منجر به رشد قارچ شود. به ویژه، شما می خواهید از دمای بیش از 80 درجه فارنهایت در فضای داخلی خانه خود اجتناب کنید، زیرا شرایط برای رشد کپک ها مطلوب تر است. اگر در ماه های تابستان با گرمای بیش از حد دست و پنجه نرم می کنید، یک واحد تهویه مطبوع می تواند کمک کند. و بسیاری از دستگاه های تهویه مطبوع نیز به کنترل سطح رطوبت کمک می کنند.

 

از فرش به صورت استراتژیک استفاده کنید

اگر منطقه ای از خانه شما مستعد تصادف است، شاید به این دلیل که بچه های کوچک یا حیوانات خانگی دارید، ممکن است بخواهید به خرید یک فرش منطقه ای برای محافظت از آن نقطه خاص فرش فکر کنید. به این ترتیب، اگر ریزش ها و تصادفات مکرر اتفاق بیفتد، این فرش نیست که خیس می شود.

اثرات مخرب کثیفی

از نظر قالیشویی آئین خراسان مشهد فرش ها بیشتر از آنچه که نمی توانید ببینید آسیب می بینند. جاروبرقی به تنهایی تنها لایه بالایی را از آلودگی و آلودگی پاک می کند. شن و کثیفی در عمق، هرگونه مقاومت در برابر لکه و بریدگی الیاف فرش را هنگام راه رفتن روی آنها یا در مناطقی که استفاده زیاد دارند، به ویژه در جاهایی که کودکان بازی می کنند، از بین می برد. همانطور که احتمالاً می دانید مسیرهای پر رفت و آمد در خانه شما به دلیل این ساییدگی الیاف به مرور زمان صاف و صاف می شوند. در صورت عدم مراقبت، این امر در نهایت می تواند منجر به از دست دادن فیبر شود. تمیز کردن حرفه ای فرش می تواند عمر فرش شما را افزایش دهد.

نظافت منظم برای خانه و سلامت شما

برای اکثر فرش‌ها، بهترین تمیز کردن از محلول تمیزکننده‌ای با گواهی سبز، ایمن و غیر سمی با استفاده از کربناته به جای مواد شیمیایی خشن حاصل می‌شود. این روشی است که توسط اکثر تولید کنندگان عمده فرش توصیه می شود و توسط خدمات قالیشویی آئین خراسان مشهد استفاده می شود. تمیز کردن عمیق مداوم و منظم نه تنها مواد آلرژی زا، کثیفی و کثیفی را از بین می برد، بلکه می تواند با از بین بردن شن های ساینده که به الیاف فرش آسیب می رساند، سال ها عمر به فرش شما بیافزاید.

 

منبع : دانشجونیوز