سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه از آسیب آفتاب به فرش جلوگیری کنیم؟

 

 

بسیاری از مردم نگران محافظت از فرش های خود در برابر اشعه های خورشید هستند. اشعه های خورشید می تواند به سرعت به رنگ فرش آسیب برساند. در اینجا نگاهی به تجربیات قالیشویی آئین خراسان مشهد بعنوان بهترین قالیشویی مشهد میاندازیم تا با اثرات نور بر فرش ها اشنا شویم. 

 

الیاف روی آن می تواند با از بین بردن درخشش طبیعی فرش فرسوده شود. اگر می بینید که فرشتان کم رنگ می شود، دلیل اصلی اش اشعه فرابنفش آن است. بهتر است به عنوان اولین قدم برای محافظت از فرش، مستقیماً در معرض اشعه قرار نگیرید. ما در داخل خانه به نور خورشید نیاز داریم اما ترجیح می دهیم پرده ها را از سمتی باز کنیم که در معرض مستقیم اشعه خورشید روی فرش نباشد .

 

استفاده از سایه ها

همچنین می توانید از سایه بان های بیرون از خانه خود استفاده کنید تا اشعه خورشید مستقیماً به فرش برخورد نکند. اجازه نمی دهد نور زیادی به طور مستقیم در خانه حرکت کند. حتی اگر در خانه نیستید، دیگر نگران این نخواهید بود که پرده ها را بالا گذاشته اید. سایه ها کار محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را انجام می دهند.

 

شیشه کم انتشار

راه دیگر محافظت از فرش از طریق شیشه کم آلاینده است. این شیشه ای است که می توانید آن را در پنجره ها نصب کنید تا از اشعه ماوراء بنفش مستقیماً در داخل خانه جلوگیری کنید. شما می توانید نور را در بیرون ببینید، و همچنین در داخل خانه حرکت می کند اما با انتشار کم به آن. حتی اگر پرده‌ها را بالا داشته باشید، اشعه ماوراء بنفش بر فرش تأثیر شدیدی نخواهد داشت. تا 95 درصد بهتر از هر گزینه دیگری از فرش محافظت می کند. به این ترتیب شما مجبور نخواهید بود که پرده ها را همیشه پایین نگه دارید و خانه نیز روشن می شود.

 

پیری فرش را طولانی نگه می دارد و روی رنگ آن نیز تاثیری ندارد. می توانید همان فرش را با ظاهر جدید آن برای مدت طولانی حفظ کنید. نصب شیشه کم آلاینده در خانه هزینه زیادی ندارد. در طول تابستان، گرمای کمتری را به داخل خانه نیز منتقل می کند و زمانی که فصل زمستان است، گرمای کمتری را به بیرون منتقل می کند.

 

فیلترهای الکترونیکی

همچنین می توانید فیلترهای الکترونیکی کم را که در پایین ویندوز نصب می شوند، دریافت کنید. سطح پنجره ها با این فیلترها پوشانده می شود تا اشعه ماوراء بنفش خورشید به داخل خانه کاهش یابد. اگر می‌خواهید هم فیلترهای الکترونیکی و هم شیشه‌های کم انتشار داشته باشید، می‌توانید این کار را برای جلوگیری از اشعه‌های خورشید انجام دهید.

 

راه حل های جایگزین قالیشویی آئین خراسان مشهد

محلول ها روی الیاف فرش قرار می گیرند و آن را از اشعه ماوراء بنفش دور نگه می دارند. پس از اجرای محلول بر روی فرش هیچ گونه رنگ پریدگی یا آسیبی گزارش نشده است. باید تحقیقات بیشتری در مورد محلول هایی که روی فرش اعمال می شود انجام شود، اما می تواند یکی از راه های جایگزین برای جلوگیری از اشعه ماوراء بنفش در آینده باشد. محلول ایرادی دارد که کثیفی را جذب می کند و فرش زودتر از حد معمول کثیف می شود. بهتر است این گزینه را از قبل در نظر نگیرید زیرا باید تحقیقات بیشتری در مورد آن انجام شود.

 

برای حفظ زیبایی فرش، مطمئن شوید که از کارآمدترین روش برای دور نگه داشتن فرش از اشعه ماوراء بنفش استفاده می کنید. به جای آسیب دیدن فرش، بهتر است پیش از موعد اقدامات پیشگیری را انجام دهید.

 

این باعث صرفه جویی در هزینه و انرژی شما می شود تا اقدامات احتیاطی را در زمان مناسب انجام دهید. بدیهی است که شما نمی توانید مکان فیزیکی خانه را که در آن بیشتر در معرض نور خورشید قرار می گیرد، تغییر دهید. در عوض، می‌توانید راه‌هایی را برای محافظت کامل از فرش خود و اجازه ورود نور خورشید به خانه امتحان کنید.

توصیه قالیشویی آئین خراسان مشهد به شما این است که همواره از پرده های ضخیم و یا روفرشی برای پوشاندن فرش ها علی الخصوص فرش های دستباف که بسیار گرانبها و زینتی هستند استفاده کنید تا خسارت کمتری به مهمترین عضو خانه یعنی فرش ها وارد شود.

منبع : دانشجونیوز