سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه شستشوی درست فرش ها از نگاه قالیشویی آئین خراسان مشهد

 

در گوگل میتوان مشاهده کرد که از نظر قالیشویی آئین خراسان، بهترین قالیشویی مشهد یک فرش یا قالیچه در خانه باید تحمل زیادی داشته باشد. دائماً زیر پا گذاشته می شود و اغلب با خاک، گرد و غبار و سایر آلاینده ها در تماس است. به دلیل کثیفی، فرش در نهایت خاکستری می شود و رنگ های قوی و روشن سابق رنگ پریده به نظر می رسد. اما نه تنها اپتیک، متأسفانه در دراز مدت، بوی کپک نیز می‌دهد، مخصوصاً در رابطه با رطوبت (مثلاً از کفش) یا ریختن نوشیدنی‌ها. این می تواند کل اتاقی که فرش در آن قرار دارد را تحت تاثیر قرار دهد. اما نه تنها این، ماسه، خاک و گرد و غبار باعث پیری زودتر فرش می شود. به گفته کارشناسان فرش آئین خراسان در قالیشویی مشهد، این در نهایت فرش را به شکل لبه ها و حاشیه های فرسوده نشان می دهد، به خصوص اگر روی فرش اغلب با کفش راه می رود.

علاوه بر مراقبت های منظم مانند جاروبرقی فرش با جاروبرقی، می توانید فرش را نیز بشویید. نحوه شستن آن به مواد و مهمتر از همه به اندازه آن بستگی دارد. می‌توانید فرش‌های کوچک‌تر و نازک‌تر، پرتاب‌ها و فرش‌ها را در ماشین لباسشویی با چرخه ملایم بشویید، مثلاً فرش‌های بزرگ‌تر را در وان حمام بشویید. در ماشین لباسشویی، فرش ها معمولاً دوباره زیبا و تمیز می شوند، در وان حمام با شستشوی دستی کار دشوارتر می شود. اگر فرش باکیفیت، اما بزرگ، سفت و غیر قابل انعطاف باشد، ماشین لباسشویی قابل استفاده نیست و شستشوی آن در وان اغلب بسیار غیر عملی است، به خصوص اگر بسیار کثیف باشد.

در این صورت فقط یک متخصص معتبر قالیشویی می تواند کمک کند، مانند قالیشویی آئین خراسان که معتبرترین و باکیفیت ترین خدمات شستشوی فرش در مشهد را ارائه میکند.

در آئین خراسان فرش ها بسیار حرفه ای شسته می شوند و دوباره زیبا و تمیز هستند. راهنمای ما «شستشوی صحیح فرش – اینطوری کار می‌کند» نکات و دستورالعمل‌های ارزشمند زیادی در مورد نحوه تمیز کردن فرش به شما می‌دهد. فرش را به درستی بشویید - این روش کار می کند فرش را به درستی بشویید - اینطوری کار می کند که فرش را خودتان بشویید یا توسط متخصصین فرش آئین خراسان مشهد تمیز شود؟ این که آیا فرش را خودتان می شویید یا آن را توسط یک شرکت انجام می دهید اغلب سؤال تعیین کننده است. در مورد فرش‌های باکیفیت، گران قیمت و مهم‌تر از همه حساس، شستشوی آن‌ها توسط یک قالیشویی حرفه‌ای و معتبر مانند آئین خراسان توصیه می‌شود. ابتدا به دستورالعمل های سازنده و دستورالعمل های مراقبت در مورد نحوه تمیز کردن فرش نگاه کنید. بسیاری از فرش ها دارای برچسبی در قسمت زیرین هستند که نحوه تمیز کردن آنها را توضیح می دهد. قبل از شستن لباس، مطمئن شوید که چه نوع لباسشویی امکان پذیر است و اگر چنین است، در چه دمایی، با یا بدون چرخه چرخش و با کدام ماده شوینده امکان پذیر است. اگر مطمئن نیستید که چگونه فرش خود را بشویید و از کیفیت بالایی برخوردار است، برای جلوگیری از هرگونه غافلگیری ناخوشایند، حتماً باید آن را برای تمیز کردن به قالیشویی آئین خراسان مشهد ببرید. در آنجا فرش به خوبی و به آرامی شسته می شود و دوباره تا منافذ تمیز می شود. نحوه تمیز کردن فرش در ماشین لباسشویی اگر طبق گفته سازنده فرش برای شستشو در ماشین لباسشویی مناسب است، نباید خیلی بزرگ باشد. برای اینکه به درستی تمیز شود باید فضای کافی در درام دستگاه نیز داشته باشد. آن را به زور وارد آن نکنید. در غیر این صورت، فرش ممکن است آسیب ببیند و احتمالاً واقعاً تمیز نخواهد شد. همچنین می‌تواند چین‌های نامناسبی را ایجاد کند که برداشتن آن‌ها دشوار است. از مواد شوینده، دمای شستشو و برنامه توصیه شده توسط سازنده استفاده کنید. اکثر تولید کنندگان فرش مواد شوینده ملایم را توصیه می کنند که رنگ ها را حفظ می کند. بسته به جنس، معمولاً می توانید از نرم کننده پارچه نیز استفاده کنید. این کار فرش را به طرز شگفت انگیزی نرم تر می کند و معمولاً پس از شستن سریعاً از الیاف در برابر گرد و غبار محافظت می کند. نحوه تمیز کردن فرش های بزرگتر در وان حمام اگر فرش یا فرشی که باید تمیز شود برای ماشین لباسشویی نامناسب است یا خیلی بزرگ است و از هزینه های قالیشویی حرفه ای اجتناب می کنید، تنها گزینه شستن دستی آن در وان است. دستورالعمل های مراقبت سازنده را دنبال کنید. اگر این در دسترس نیست، می توانید به روش زیر عمل کنید: آب گرم را در وان حمام بریزید و یک ماده تمیز کننده خنثی ملایم یا مواد شوینده ملایم به آن اضافه کنید. مواد شوینده را به خوبی در آب هم بزنید و سپس فرش را در آن قرار دهید. بگذارید مدتی خیس بخورد. سپس هر از چند گاهی فرش را بچرخانید و بچرخانید و کمی آن را از بین ببرید. که باید کثیفی را از الیاف خارج کند. لکه ها و لبه های فرش را می توان با یک برس نرم یا پارچه به دقت درمان کرد. شما می توانید در راهنمای ما بخوانید که چگونه با درمان های خانگی ساده لکه ها را از روی فرش پاک کنید. پس از شستن، اجازه دهید فرش کاملا خشک شود پس از شستن فرش باید کاملا خشک شود. خشک کردن در خشک کن فقط باید یک راه حل اضطراری و سپس فقط در چرخه ملایم باشد. بهتر است فرش را آویزان کنید تا خشک شود. بهترین حالت بیرون از منزل یا در اتاق زیر شیروانی یا زیرزمین میباشد.